SQL Serwer Configuration Manager fajna sprawa plus namiary na klienta do komunikowania się z bazą MS

Cześć,

Tak się składa, że nieco zmieniłem zdanie. Nie będę prezentował Ci jak instalowałem klienta, który będzie współpracował z MS SQL Serwerem w wersji 2005. To już jest w internecie pokazane, dlatego odeślę Ciebie pod następujący adres:




Klient czyli aplikacja przy pomocy, której będziesz rozmawiał z bazą musi być, ja na Windows XP zainstalowałem wersję ściągniętą z Microsoftu dostępną tutaj ewentualnie dostępną tutaj u mnie.

Ciekawostką jest to, iż baza MS SQL Serwer ma graficzny konfigurator tj. SQL Serwer Configuration Manager

To fajna rzecz,  nie trzeba grzebać po ustawieniach konfiguracyjnych WINDOWS, tylko wystarczy skorzystać z ww. konfiguratora i tam przestawić „STATUS MODE” na „MANUAL” i już nie będzie startowała baza od razu ze startem WINDOWS. Jednak trzeba pamiętać, iż zanim uruchomisz klienta, do rozmowy z bazą to wcześniej baza „z ręki” musi być uruchomiona.

Pozdrawiam,

W.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz