Insert, jak szybko skonstruować formułę i wstawić dane do bazy



Marcinie, rozumiem o co Ci chodzi. Masz dane w tabelce sporządzonej w excel  i chcesz je wstawić do bazy. Można próbować poprzez sterowniki podczepić tabelę, ćwiczyłem to swego czasu, może jednak później, zostawię to na inny wpis. Jeżeli masz do kilku tysięcy rekordów to polecam zwykły INSERT. Ten zwykły INSERT jest całkiem niezwykły :-) a przede wszystkim skuteczny.

Musisz wiedzieć do jakiej tabeli wstawić dane, jeżeli nie masz tabeli to musisz ją założyć. Formułę „INSERT” konstruujesz w excel wykorzystując jego funkcjonalność polegającą na możliwości wstawiania do tekstu wartości z komórek.
Jak to się robi dokładnie narysowałem na obrazku, przykład z tabelką PACJENCI i datami ich wizyt. W przypadku gdy zasilamy tabelę kompletnie, to jest wykaz wstawianych wartości jest zgodny z wykazem pól tabeli i w tej samej kolejności to wystarczy: 
insert into nazw_tabeli values ( wartości oddzielone przecinkami) 
Jeżeli jednak nie mamy wszystkich wartości, kolejność jest inna niż tabela na bazie, to wówczas trzeba podać nazwy pól po nazwie tabeli, zgodnie z tym co będziemy wstawiać, czyli 
insert into nazwa_tabeli (lista pól oddzielona przecinkami) values (wartości oddzielone przecinkami). 
Po skonstruowaniu formuły w excel kopiujemy zawartość komórki do SQL Developera (bo to nasz ulubiony klient do komunikacji z bazą) i uruchamiamy.

Na koniec COMMIT, zatwierdź transakcję, bo bez tego po wyłączeniu klienta, zamknięciu połączenia z bazą możesz się zdziwić :-)
I oczywiście pomoce: 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz