CASE – WYSYŁKA OFERTY PRENUMERATY, POST NR 1



Cześć, 


Marcinie, kilka trików tytułem przypomnienia, powtórzenia, utrwalenia. Nim przejdziemy do ćwiczeń to musi być materiał, na którym popracujemy.


Zatem:  Wydawnictwo: Super Prenumeraty, to wydawnictwo oferuje prenumeratę czasopisma TAJEMNICE ŚWIATA, jedynie drogą pocztową sprzedaje. 


To wydawnictwo zaoferowało w dniu 31 grudnia 2014 roku 100 klientom  prenumeratę za 50% ceny, jeżeli od razu zdecydują się na 2 lata. Analogiczną akcję przeprowadziło 28 lutego 2015.


W tabeli WYSYLKA_1 są zgromadzone podstawowe informacje, do kogo została skierowana promocja oraz w przypadku gdy dana osoba pozytywnie zareagowała na ofertę w polu DATA_ODPOWIEDZI jest data prenumeraty.

Proszę Marcinie utwórz tabelę WYSYLKA_1, załaduj dane do niej oraz wykonaj drobne podsumowania/grupowania, sprawdź czy rzeczywiście jest 200 wierszy w tabeli, i tym podobne. 


Kod do utworzenia tabeli, prezentacja, excel w w którym konstruowałem INSERT, to jest dostępne pod następującymi linkami. 






I tak przy okazji, nie przejmuj się, że to tylko 200 wierszy. To nie jest słaby przykład. Przykłady nie muszą, nie ma potrzeby by były liczebne.


No bo wyobraźmy sobie, mam 100 klientów, w tym 10% odpowiedziało… ale nie, to mała próba… z „wyobraźmy sobie” jest ten problem, że wystarczy pomnożyć przez 100 i już będzie duża próba. 


Gdybyśmy badali rzeczywistą sytuację, to trzeba korzystać z danych, jak jest wysyłka kierowana do 1 mln osób, to by zbadać procent zwrotów, to skorzystać trzeba z danych w komplecie, ale do ćwiczeń wymyślać miliona nie ma sensu.


W. 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz